Bemutatkozó

A taplalkozastanacsadas.hu volt az én előző "munkahelyem", de elérkezett váltás ideje, mivel kis pénzből nem lehet megváltani a világot, főleg nem lehet szervert és domaint fizetni. Az előző oldalam márkafüggetlenül elemezte a táplálékkiegészítők piacát, a benne lévő lehetőségeket, segítséget nyújtott a sportolóknak a megfelelő termékek, ételek, életvitel kiválasztásában. Ez itt sem lesz másképp. Sportoló jelenem és múltam miatt foglalkoztat a téma, utána járok mindennek, hiszen a profivá válás útján ez elkerülhetetlen dolog, ezért azt ajánlom Nektek, sportolóknak, váljatok velem profivá!

Sport és tudomány

Linkblog

2011.02.23. 17:29 tpen

Edzd a tüdőd!v

Ha az úszók fitenss inhalációs tréninget végeztek, javult a teljesítményük a vízben. Erre a kijelentésre jutotttak az újzélandi AUT egyetem kutatói, a kutatást az European Journal of Applied Physiology közölte le. A belégző izmok fejlesztésa csak napi pár percet vesz igénybe.
A kutatók a PowerBreathe-ot használták, amit az interneten igen könnyű megvásárolni. 2x8 fővel dolgoztak, az említett készülékkel a vizsgált 8 sportoló napi 2x30 belégzést vitt végbe, míg a másik 8 csak simán edzett. A kúra 6 hétig tartott, az eredményeket 100, 200 és 400 méteren mérték le.
Az úszók teljesítményét nem fokozta 100-on és 200-on, de 400-on nagyot javultak. Ez annak tudható be, hogy a belégzési maximális nyomás nagyban megnőtt. A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy érdemes a versenysportolóknak a belégzési izmokat erősíteniük.

Forrás:
Eur J Appl Physiol. 2010 Feb; 108(3): 505-11. 2010

tpen

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://faster.blog.hu/api/trackback/id/tr252685507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.