Bemutatkozó

A taplalkozastanacsadas.hu volt az én előző "munkahelyem", de elérkezett váltás ideje, mivel kis pénzből nem lehet megváltani a világot, főleg nem lehet szervert és domaint fizetni. Az előző oldalam márkafüggetlenül elemezte a táplálékkiegészítők piacát, a benne lévő lehetőségeket, segítséget nyújtott a sportolóknak a megfelelő termékek, ételek, életvitel kiválasztásában. Ez itt sem lesz másképp. Sportoló jelenem és múltam miatt foglalkoztat a téma, utána járok mindennek, hiszen a profivá válás útján ez elkerülhetetlen dolog, ezért azt ajánlom Nektek, sportolóknak, váljatok velem profivá!

Sport és tudomány

Linkblog

2011.02.23. 16:47 tpen

Paleolit étrend a sportban 2.

Aki kérdezi, mi is ez a paleolit étkezés, annak azt szoktam felelni, hasonlít egy szénhidrátszegény fogyókúrához abban, hogy nem ehetsz olyanokat, amiket kedvelsz. Sportolóknak eddig nem is ajánlottam, de én elkezdtem... Fontos, hogy a sportoló teljesen tisztában legyen azzal, hogy milyen termékben mi van, miből hozzák létre.

A paleolit étkezésben vannak olyanok, amik teljes tiltásban vannak: tejtermékek, búza (és még pár gabonaféle), és a sok untermészetes alapanyag (készételekből, műanyag-, gyors kajákból), egyszerű szénhidrátok (cukrok). Vannak a megtűrt dolgok, ezeket a sportolóknak fogyasztaniuk kell, ha nem akarnak a konkurenciával szemben nagy hátrányba kerülni. Ezek az ételek: a hüvelyesek, megtűrt gabonafélék (pl.: zab, rizs), olyan tejtermékek, amik nem tartalmaznak laktózt, krumpli. És természetesen azokat is fogyaszthatjuk amiket ajánl a paleolit táplálkozás: húsok, zsírok, zöldségek, gyümölcsök, halak, tojás.

wpiA laktózmentes tejsavót azért jobban kifejteném, mert ezt kicsit önkényesen tettem bele. A paleolit ember nem találkozhatott a tehéntejjel, pedig ma fogyasztjuk, és miért is rossz a tej??? Van benne laktóz, ami a tejcukor, emészthetetlen, a szervezetben felhalmozódó dolog; van benne szarvasmarha IGF-1, nem hiszem, hogy sok, de ha van benne, az tényleg káros lehet (erről többet nem is fogok beszélni, mert ezzel kapcsolatban igen szkeptikus vagyok). A tejsavó izolátum és a hidrolizátum úgy van szűrve hogy nem vagy kevés laktózt tartalmazzon. Általában WPI vagy whey protien isolate néven találhatjuk meg a boltokban, hidrolizátumot én még sehol sem láttam kereskedelmi forgalomban. Természetesen van benne különböző ízesítő, amit a paleolit étrendben nem alkalmazhatunk, de ez a savófehérje is necces, uh azt mondom, fogyasszuk, de módjával. Én edzések után 2 kanállal (50g) teszek egy 500ml vízbe, amibe szórok 4 evőkanál zabot (50-60g), ez ha kicsit megpuhul a vízben akkor megtudom inni, és kész a tömegnövelőm.

Erre a tömegnövelőre szükség van, mivel más szénhidrátot nem tudunk enni. Próbálkozok most még mézzel, de azt nem lenne szívem beletenni a wheybe, ahova értelmét látom tenni a mézet az a reggeli, pár kanállal, és edzés után, közben. Tehát hangsúlyozom, az összes tömegnövelőt, és nem izolált fehérjéket a paleolit ember elveti!

Amit a könyvből eltanultam, az a vitaminok nagy szerepe. Uh ajánlom, hogy reggel egy vitamint, vitamin csomagot dobj be.
Ezek mellett a szerző ajánlja az omega 3 további bevitelét. 

Folytatom majd a cikket a "Paleolit étrend a sportban 3.".

tpen

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://faster.blog.hu/api/trackback/id/tr692685068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.