Bemutatkozó

A taplalkozastanacsadas.hu volt az én előző "munkahelyem", de elérkezett váltás ideje, mivel kis pénzből nem lehet megváltani a világot, főleg nem lehet szervert és domaint fizetni. Az előző oldalam márkafüggetlenül elemezte a táplálékkiegészítők piacát, a benne lévő lehetőségeket, segítséget nyújtott a sportolóknak a megfelelő termékek, ételek, életvitel kiválasztásában. Ez itt sem lesz másképp. Sportoló jelenem és múltam miatt foglalkoztat a téma, utána járok mindennek, hiszen a profivá válás útján ez elkerülhetetlen dolog, ezért azt ajánlom Nektek, sportolóknak, váljatok velem profivá!

Sport és tudomány

Linkblog

2011.09.16. 09:01 tpen

Az L-carnitene + szénhidrát hatása az állóképességi sportolókra

Számomra kedves téma, mivel sok állóképességi sportoló vesz körül, és olvassa lelkesen a blogomat. Ezen kutatás szerint, ha egyszerre, és megfelelő mennyiségbe keveritek az L-carnitinet szénhidráttal (továbbiakban: CH) akkor a gazdaságosabb glikogén felhasználás mellett az izmok magasabb energiafelhasználása figyelhető meg.

Az L-Carnitine egy elvileg baromi hatásos, nagyon jól működő kiegészítő, de gyakorlatban sajnos ez nem igaz:

  1. emelkedett zsír felhasználás,
  2. nagyobb energia,
  3. jobb anyagcsere.

Az l-karnitin gyakorlatilag elhanyagolható mennyiségben kerül rendeltetési helyére, ezért alkalmazása nem megtérülő.

Azonban az University of Nottingham-ben úszókon, triatlonosokon, kerékpárosokon és futókon végeztek egy 24 napig tartó kísérletet, ami sikeresnek mondható. Napi 2 alkalommal kapott a vizsgált csoport sport italt:

  • 80g CH,
  • 2 g L-karnitin L-tartarát.

A másik csoport pedig nem kapott CH-t, csak 1.36 g L-karnitint.

24 hét után terheléses vizsgálaton estek át a sportolók. Eredmények a CH-s csoportban:

  • 30 perc kerékpározás után 50%-al magasabb oxigén felvétel,
  • kevesebb glikogén, magasabb zsír felhasználás,
  • alacsonyabb laktát szint,
  • hatékonyabb CH anyagcsere,
  • a foszforkreatin mennyisége megmaradt, ami azt jelenti, hogy az ATP rendszert nem vagy gazdaságosan használta a szervezet, míg ez a mennyiség a másik csoportban csökkent.

 

Forrás: J Physiol. 2011 Feb 15;589(Pt 4):963-73.

A következtetésem: nem megfelelő módon használtuk eddig az l-karnitint.

ajánlott kiegészítők: Carnimax 2000 - 10 ampulla, Vitargo - 1350g

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://faster.blog.hu/api/trackback/id/tr513231170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.