A Datamonitor, amerikai piackutató cég szerint egy új csoport jelent meg a vevők oldalán a piacon, és szerintük átrendeződés várható, mivel igen dinamikusan növekszik táboruk, vásárlóerejük.
A fogyasztókat négy csoportba tehetjük: sportolók, testépítők, rekreációs felhasználók és "életmód felhasználók". Ez az utóbbi csoport lenne az új szerepló, életük nem kimondottan sportos, de vásárolnak kiegészítőket, többnyire hogy fenntartsák egészségüket, étkezésüket helyettesítsék, vagy frissítsenek italokkal.
A cég úgy véli, hogy a piacon megfognak jelenni a sokkal finomabb, egészségesebb termékek, hogy ennek az új csoportnak is kielégítsék igényeit.
Az Euromonitor szerint a globális sport táplálkozás forgalma 2009-ben 4,7 billió USD volt, Észak-Amerika 3,2 billió és Ny-Európa 713,6 milliárd USD. Globálisan 2% növekményt prognosztizálnak 2013-ig, Európában pedig 1,6%-ot.